9 – 13 november 2020
In de week van Equal Pay Day hebben wij met onze állereerste campagne ‘Loonkloof = Loonroof’ de broodnodige aandacht gevraagd voor het aanzienlijke loonverschil, 14%, dat ook in Nederland nog tussen mannen en vrouwen bestaat. Het doel? Meer duidelijkheid bieden over de oorzaken, maar belangrijker nog: de oplossingen.
Zo spraken we Lilianne Ploumen in een exclusief interview over het wetsvoorstel waarmee in het bedrijfsleven niet de werknémer, maar de werkgever verantwoordelijk wordt voor de gelijke beloning binnen een organisatie. Hoogleraar en politica Esther-Mirjam Sent deelde haar wetenschappelijke visie op dit complexe fenomeen en Salaristijger heeft meer dan 100 vrouwen bewapend met de tools voor een succesvolle salarisonderhandeling.
Verder dook de redactie van ons Online Magazine óók in de materie en legde ze vervolgens haarfijn uit hoe de vork in de steel zit.
Heel erg bedankt!
Maar het meest trots zijn we op het grote enthousiasme waarmee honderden mensen zich aansloten bij onze boodschap en het gesprek aangingen in hun eigen omgeving.
Dat onze campagne een spectaculair bereik heeft gehad hebben wij aan al deze betrokken volgers te danken. We zijn jullie enorm dankbaar! Inmiddels zijn we al gestart met het voorbereiden van onze volgende campagne, dus stay tuned en onthoud: loonkloof = loonroof.