Als Hoofd Social Media & Marketing is het online bereik van Feminer jouw topprioriteit. Je bent verantwoordelijk voor het aansturen en begeleiden van twee creatieve teams: het Social Media Team en het Online Redactie Team. Daarnaast ben je bezig met marketing ideeën bedenken en deze pitchen aan samenwerkingspartners. Er is binnen deze functie veel ruimte voor eigen inbreng en visie, door de creatieve aard van deze rol. We zijn op zoek naar een creatieve manager met een marketing blik die strategisch ingesteld is en staat te trappelen om met een hecht bestuur de online-groei van Feminer te bewerkstelligen.
Als Hoofd Social Media & Marketing ben je verantwoordelijk voor;
- Het aansturen van twee creatieve teams: het Social Media Team en het Online Redactie Team;
- Het aanvullen en verbeteren van de huidige online strategie;
- Het optimaliseren, uitvoeren én presenteren van marketingpakketten aan interessante bedrijven;
- Het uitdenken van de content van 1 à 2 campagneweken per jaar;
- De uitbreiding van onze online Feminer community.
Deze functie past bij jou als je:
- Affiniteit hebt met social media en (online) journalistiek en weet wat werkt online;
- Leiderschapsskills (verder) wil ontwikkelen bij het aansturen van twee teams;
- Iemand bent met een creatieve strategische inbreng, zowel voor de online uitvoering als voor het overzien van de teamprocessen.
Wat zoeken wij in een bestuurslid?
- Affiniteit met onze missie: een wereld waarin vrouw*-zijn je carrière keuzes en -kansen niet beïnvloedt. Je boekenplank hoeft absoluut niet vol te staan met Simone de Beauvoir of andere feministische denkers; als je maar geïnteresseerd bent in de missie van Feminer en meer wil leren over waarom we doen wat we doen;
- Een commitment van +/- 16 uur in de week, voor een studiejaar (sept-juli);
- Aanwezigheid bij (de meeste) interne en externe evenementen.
En dit krijg je ervoor terug!
Jezelf ontwikkelen en iets betekenen voor de maatschappij: als Feminervrouw gaan die twee hand in hand. De voorzitter van jouw bestuur zet alles op alles om jou te begeleiden met persoonlijke groei en stelt – naast de Feminermissie – ook jouw progressie centraal. Dit kun je verwachten:
- Een stimulerende omgeving om jouw talenten te ontwikkelen;
- Een hechte organisatie met 40 actieve vrouwen, die je treft tijdens de kick-off, FeminerConnect events, Aan Tafel Diners, borrels en de jaarafsluiting;
- Een netwerk van 100 gedreven vrouwen dat bestaat uit zowel huidige vrijwilligers als de oprichters en andere vrouwen die zich de afgelopen jaren hebben ingezet voor Feminer;
- Zes bestuursgenoten met wie je allerlei activiteiten onderneemt, zoals bestuursweekenden, etentjes en borrels;
- Uiteenlopende lezingen en workshops van inspirerende rolmodellen;
- Serieuze bestuurservaring door samen met je bestuursgenoten de organisatie aan te sturen én daar een meerjarenplan voor op te stellen;
- De mogelijkheid om door te groeien in een dynamische organisatie.
- Een bestuursvergoeding van €1250,-
Wil je meer weten over deze functie?
Heb je nog vragen? Of ben je benieuwd hoe Lili haar functie als Hoofd Social Media & Marketing ervaart? Stuur haar gerust een mailtje via lili@feminer.nl of een whatsapp via 0640668060.

Of meld je meteen aan! Solliciteren kan t/m 12 maart.
Sta je te popelen om deze functie te vervullen? Meld je hier aan!